Van Mallila naar Korsberga - Reisverslag uit Visby, Zweden van Irene Molen - WaarBenJij.nu Van Mallila naar Korsberga - Reisverslag uit Visby, Zweden van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Van Mallila naar Korsberga

Door: Jaapenirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

28 Juni 2011 | Zweden, Visby

Ik ben bijna Korsberga vergeten! Na Mallila komt eerst Korsberga. Dat ligt volgens de kaart echt in de middle of nowhere . Er zou een B&B moeten zijn, dat ziet er aardig uit maar geeft geen reactie op onze vraag naar accomodatie . (tot op de dag van vandaag nog steeds geen reactie)
Het fietsen gaat door verlaten gebieden. Rustige weggetjes, veel op en neer.
De ijstijd (er waren er zeker 4 van) heeft veel invloed gehad op het landschap van Zweden. Het heeft krassen (of eigenlijk heuvels) achtergelaten veelal in de richting noordwest naar Zuidoost. Dat komt ons nu eigenlijk slecht uit tijdens deze fietsvakantie want al die rijen moeten wij beklimmen en afdalen. Soms als je hoog bent zijn er een aantal KMS waar je dan hoog blijft (ook hier ga je op en neer maar dat is overzichtelijk) , maar vroeg of laat ga je weer de dal in om daar weer de klim in te zetten. Dit is steeds het patroon van de fietsdagen door Smalland (daardoor ben ik deze dag een beetje vergeten,)
Het is regenachtig. Wij maken gebruik van de regentijd om in een bushokje te lunchen. Dit dorpje is ontsettend stil. Je ziet geen mens, en zeker geen bus!
Wij naderen Korsberga. Ik ben al op zoek naar de weg van de B&B . Het is nog vroeg, maar heeft zij plek?

Plots kruist onze weg een verkeersweg met aardig wat verkeer. En wat zien wij daar voor ons neus? Een grote bord met het magische woord , vandrerum!! Wij hoeven helemaal niet te zoeken naar een dubieuze B&B ! Hier in dit gebouw met gezellige tuinen en een mooie midgetgolf kunnen wij gewoon aankloppen!
Wat een leuke verrassing!
Jaap krijgt gratis koffie en ik een smoothie terwijl wij wachten tot de kamer beschikbaar wordt gemaakt. Superlekker en fijn!

• 29 Juni 2011 - 12:13

Wil & Peter:

Wat fijn dat jullie het met die kamers zo naar jullie zin hebben.
    Hopen dat het weer een beetje goed blijft. Rotte vraag om te stellen, maar wanneer zijn jullie weer terug?