Van Koppendal naar Kopenhagen - Reisverslag uit Visby, Zweden van Irene Molen - WaarBenJij.nu Van Koppendal naar Kopenhagen - Reisverslag uit Visby, Zweden van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Van Koppendal naar Kopenhagen

Door: Jaapenirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 Juli 2011 | Zweden, Visby

Het is Maandag , de dag dat wij naar huis gaan! Wij zijn eraan toe! Wij hebben er zin in!
De dochter van de eigenaars verzorgt het ontbijt, want haar ouders zijn naar hun zomerhuis. "What are your plans for today?"
"THE aquarium" Dat lijkt ons leuk om te bezoeken. Wij zitten maar 20km van Kopenhagen en het is onderweg.Onze trein vertrekt om 19h28 , dezelfde tijd als de heenreis.
Wij raken in gesprek met dochter Ann. Zij pakt een dik boek over Kopenhagen , haar moeder is editor geweest .Er liggen inderdaad overal prachtige boeken, ook in onze slaapkamer. Zij bladert dit boek door en geeft ons een tour van de stad. Er staan ook veel luchtfoto's in het boek. Prachtig allemaal. Hopelijk kunnen wij een keer terug naar deze vriendelijke, mooie stad met veel parels te ontdekken.
Zodoende is onze vertrek wat later en al fietsend merken wij dat wij geen tijd meer hebben voor een bezoek aan de aquarium. Wij besluiten om liever wat uitgebreidt te gaan eten, de boterhammen bewaren wij voor op de trein.
Wij eten ontsettend lekker bij een meest onwaarschijnlijk uitziende tent. Heel goedkoop, dezelfde systeem als in Zweden (en Frankrijk) Als je voor 14u00 of 15h00 eet ,eet je tonnetje rond voor minder als een 10tje per man) Met ijs, het horentje is zwaar van het ijs. Meneer is niet zuinig. Hij doet ook goede zaken. Het is schitterend weer en veel meide in badgerei komen effe hier langs.
Wij komen tegen 17u00 in Kopenhagen aan. Ah, nog tijd om even bij de zeemermin langs te gaan en even te chillen in het park. Wij kunnen onze flesjes vullen , openbare wc's zijn geen probleem in Denemarken.
18h35 staan wij bij het station. Wij staan voor het scherm wat aankondigt waar wij naar toe moeten. Wij moeten nog even wachten , wij zijn zo vroeg dat de treinen van 19h28 niet eens op staan. Zo gauw een trein vertrekt komt een nieuwe aankondiging.
"Pak eens even de kaartjes"zeg ik tegen Jaap.
Hij pakt ze uit de tas die altijd om zijn nek hangt, en bladert door tot de juiste.
"Het staat hier 18h20"
Ik kijk hem aan en een heel akelig gevoel gaat door mij heen. Ik wordt ziek tot in mijn benenmerg, alsof elk cel implodeerd.
"Oh , wat verschrikkelijk. Het spijt mij echt ontsettend. Dit gaat mij heel veel geld kosten"
Ik had op de verkeerde kaartjes gekeken. Jaap was ervan uit gegaan dat ik het allemaal wist. Jaap die altijd alles controleert tot de puntjes had net niet dit gecontroleerd.
"En wij hadden zo veel tijd..."
Ongelofelijk maar waar. De trein waar wij zo naar verlangde was al weg..

Je voelt je beroerd maar er moet nu van alles gebeuren. Eerst nieuwe kaartjes.
Naar het loket. "We've missed this train!"
Tja , het is een heel gezoek voor meneer. "I'm sorry to cause you such problems" Het zijn de fietsen wat nu de grote obstakels vormen. Ze kunnen niet op de City Night Line van de volgende dag. Dat is al bij voorbaat het geval.
Uiteindelijk komt meneer met een schema.Wij vertrekken om 10h30 de volgende ochtend.Wij komen om 01h00 aan in Den Haag. Wij moeten 5 keer overstappen . Dat vindt ik zo erg voor Jaap. Hij vindt het overstappen met de fiets z'n kriem. Maar goed , het moet dan maar. En inderdaad ,210 euro (voor beide kaartjes) En non refundable, net zoals de vorige kaartjes. Ik gooi de gehele stapel oude kaartjes in de prullenbak.
Nu het volgende probleem. Overnachting zoeken. Alma, onze vriendin van de fiets is niet thuis. Ik probeer haar 2 keerte bellen. Gelukkig hebben ze hier op het perron telefoons die gewoon muntgeld accepteren.
Ik ga terug naar het loket om te vragen naar een hostel. Dan's hostel is dichtbij. Ik bel hun eerst op, "Yes ,we have plenty of room" Gelukkig.
Wij vinden het , checken in.Het is een wolkenkrabber maar binnen is de kamer ok. Het is wel onze (mijne want ik voel geheel verantwoordelijk voor dit mijn grootste blunder) duurste overnachting van het gehele trip.
Wij maken nu wel een avondwandeling in het Christianshaven aan de overkant van het water. Wij proberen de ellendigheid van ons af te lopen maar het lukt mij maar moeilijk. Ik denk aan de hel van morgen : 6 verschillende treinen!

  • 01 Juli 2011 - 09:00

    Wil & Peter:

    Ik weet dat jullie inmiddels heelhuids thuis zijn, dus Jaap heeft het overleefd.
    Jaap kennende was hij niet blij met je truc om een dagje langer te blijven, want geef nu maar toe, je wilde gewoon nog niet weg. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 142111

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: