Van Labro tot Nyman - Reisverslag uit Visby, Zweden van Irene Molen - WaarBenJij.nu Van Labro tot Nyman - Reisverslag uit Visby, Zweden van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Van Labro tot Nyman

Door: Jaapenirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

23 Juni 2011 | Zweden, Visby

Vandaag maken wij de oversteek van de oostkust naar west om voor de laatste dag op Gotland dicht in de buurt van Visby en de Ferry terug te zijn. Wij willen de Ferry van Vrijdag 16h20 hebben want dan komen wij op een nog redelijke tijd aan in Oskarshamn op het vasteland. Ik had voor onze vertrek uit Visby een folder gescooord met de Ferry tijden. Op zaterdag vertrekt hij om 7h10 echt een rottijd, dus daarom kiezen wij voor de Vrijdag. Dat geeft ons 9 dagen om de grote oversteek te maken naar Kopenhagen .Maar dat betekent dat wij nog maar een nacht op Gotland hebben!
Dat. Is jammer want de vandrerem wat wij in Nyham vinden (ditmaal klopt de kaart wel) ligt prachtig met uitzicht op zee. Je loopt binnen en jew voelt je gelijk thuis. Ook wel mensen om je heen maar da's ok (alhoewel als een ouderechtpaar kijhard de tv aan doet om hun favoriete kwis te bekijken denk ik oh jee. (en vervolgens heb ik veel te kankeren over tv en hoe dat z'n indringer is en dat het geen plaats heeft in een vandrerem ens, ens)Maar wij kunnen lekker buiten eten op een grote terras met de dalende zon in onze gezicht, prachtig. En onze was hangt te drogen, ook belangrijk.

Wij maken een avondwandeling langs deze stenige kust: overal ronde keien, met grotere in zee waar volgens mij wij een wulp op zien zitten. Die heb ik nooit eerder gezien. Wij zitten op een bankje en bekijken de zonsondergang, en ik maak een boel foto's. Een Ferry (of dat is onze conclusie) zien wij steeds langs de horizon varen. Waar gaat hij heen ? Ws. De Ferry naar Nyskarshamn (dichtbij Stockholm) constateren wij de volgende dag.

• 23 Juni 2011 - 20:29

Reinder:

Hoi Irene en Jaap,
    Nog steeds geen harmonische relatie met de veerboot? Probeer eens Ferry cross the Mersey te zingen, wie weet!
    Op 29 juni geen les in DP.
    Verder voorzie ik dat heavy en death metal de favoriete muziek van 70 plussers wordt:-).Hard genoeg voor ze.

• 24 Juni 2011 - 08:49

Bon:

Hey mam & Jaap,
    Bedankt voor de ansichtkaart, leuk!!
    Blij dat jullie zo genieten. Begrijp je helemaal wat betreft tv! Wat een indringer ja, en wat een slap aftreksel van al het moois dat er te zien is. Hoe ouder ik word, hoe meer trekjes ik van jou in mezelf terugzie, haha.
    Hier alles goed, een dag vrij vandaag. Vanmiddag naar de crematie van Marielle d'r vader, afgelopen maandag is hij overleden. Hij heeft het geweldig gedaan, zo hard gestreden. Maandag met Don naar Cancun. Precies wanneer de hittegolf NL bereikt, ik hoop dus niet dat het regent in Mexico.
    Wanneer komen jullie precies thuis?
    Enjoy nog en doe voorzichtig! Xx

• 24 Juni 2011 - 12:59

Wil & Peter:

Veel plezier nog. Heb je de ferrytijden nu wel goed gecheckt?
    Wij zijn inmiddels al weer veilig thuis.