Dag 32/33 Van Aarhus naar Leidschendam - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 32/33 Van Aarhus naar Leidschendam - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 32/33 Van Aarhus naar Leidschendam

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

15 Juni 2017 | Denemarken, Århus

We kunnen rustig aan doen, we hoeven immers niet te fietsen. Er is geen haast met uitchecken. Lone komt pas 14h00 vanuit school (zij werkt trouwens met moeilijklerende kinderen). We kunnen de keuken in, boterhammen en salades maken voor onze megatocht naar huis.

Na afscheid Lone, kunnen we mooi de foto's bekijken vanaf waar we gisteren gebleven waren, nu met meer aandacht voor de text. Natuur in een stad is belangrijk en ik wordt geinspireerd om biodiversiteit in onze eigen tuin te bevorderen.

Dan, naar het station. De terugkeer gaat beginnen.

Onze trein komt vroeg aan, dus we kunnen in alle rust onszelf en vooral de fietsen installeren. Prima.
Eerste overstap: Hamburg. Dat gaat een stuk minder relaxt. Wij hebben 3 medefietsers,een waarvan een enorme bakfiets heeft.Aan de andere kant helpen we elkaar en er wordt in Duits geroepen naar de conducteur als de kust vrij is.
Tweede overstap: Munster. Hier moeten we 4 uur wachten, wachten op de eerste ochtend trein. Het is een gemoderniseerd, verlicht station, prima.We maken ons zo comfortabel mogelijk op de ijzerenbanken. Gelukkig heb ik mijn schapenvacht! Het is tamelijk zwoel in vergelijking met Denemarken. Toch doe ik mijn bodywarmer over mijn jas heen, mijn plan al bij aankoop.
We eten onze salades terwijl we het nachtleven op het station bekijken. In een hok een paar voor pampus liggende figuren. 2 andere komen aangezwalkt. Pesten de eerste. Komen bedelen bij ons. Negeer hun Jaap! Nog meer duistere figuren her en der. Af en toe dendert een goederentrein door.
De kant van het leven wat wij zelden zien maar wat degelijk dagelijks bestaat, parallel met onze levens.
De eerste trein naar Enschede: de eerste forensen wie hebben geslapen al moesten ze vroeg op.  Je ziet gelijk het verschil. 
Op Enschede de IC naar Gouda. We zijn zo goed als home and dry. Terwijl we daar de poortjes doorgaan (met een keycard geleverd met de kaartjes, ze werken goed) wordt er iets over een stroomstoring bij Bilthoven geroepen. Mmm...
En ja hoor bij Amersfoort wordt omgeroepen dat deze trein nu stopt, niet verder gaat. Wij worden verzocht de trein te verlaten. Ooooh....weer Amersfoort! Dat was de plek waar het vorige keer ook mis ging, toen raakte ik letterlijk Jaap kwijt: hij nog in de trein en ik op het perron. Ook huiswaarts.Ik kwam nog met de trein thuis, een trein waar echt geen fietsen op konden. Ik moest de ligfiets perpindiculair omhoog zetten maar op een gegeven moment viel die, gelukkig op mij maar het zetten de compartiment aan het gillen, dat weet ik nog. Ik weet niet of dit verhaal ooit waarbenjijnu heeft gehaald maar nu heb je hem alsnog..Er is nog veel meer in dit verhaal want ik dacht dat Jaap veel eerder thuis zou zijn als ik maar nee toen ik thuis kwam, geen Jaap. Uren later, midden in de nacht kwam hij aan. Zijn trein stopte ook vanwege stroomstoring en hij koos om vanaf Utrecht naar huis te fietsen...Geen wonder dat hij een trauma heeft rondom treinen. 
Wij staan dus op het perron plan B te bedenken. Ik zie dat er wordt aangekondigd dat deze trein over 20 minuten weer rijdt. En idd, even later wordt aangekondigd dat de storing voorbij is en dat deze trein weer gaat vertrekken. Wij kunnen dus de hele zaak weer inladen. We kunnen gratis thee/koffie halen, dat kunnen wij goed gebruiken....Ik versnel er naar toe, een flinke tippel naar de kiosk, en natuurlijk een rij. Ik durf niet daarin te gaan staan met de risico dat ik weer op het station blijf staan, ditmaal zonder fiets. Nee, dan maar geen thee/ koffie. We hebben nog een klein restje in onze flask.
En dan Gouda, de beste overstap in de hele wereld: op een sprinter waar je zo, vanaf hetzelfde perron, met bepakte fiets kan inrijden. Aach wat is dat heerlijk!
Het is mooi weer in Leidschendam. Young heeft een bloemetje klaarstaan en hij wil foto's zien. Ze zijn genomen door zijn lichtgewicht Panasonic met Leica lens, wel heel handig geweest ipv mijn kolos. En de resultaten ben ik ook blij om. Die komen heus wel een keer op de site. Even geduld aub....eerst even genieten van thuis zijn.
Veel dank voor het lezen en jullie reacties (of geen reacties)

  • 20 Juni 2017 - 11:13

    Nicoline:

    Welkom terug in NL. Heel leuk om jullie verhalen te lezen! Enne... als jullie in de toekomst nog eens in Amersfoort stranden dan is er daar altijd een slaap- en bijpraatplek voor jullie hoor!

  • 21 Juni 2017 - 15:47

    Peter:

    Welkom thuis. Ben benieuwd naar de foto's. Kunnen we ruilen met onze foto's uit Frankrijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 912
Totaal aantal bezoekers 140987

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: