Dag 25 Durban - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 25 Durban - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 25 Durban

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Het is een bewolkte dag dus al gauw valt de beslissing : steden trip ! De groep wil naar The Indian Market, dichtbij de Boulevard, en Jaap en ik willen uiteraard naar de musea en the Durban Aet Gallery (ik)

Het vinden van TIM blijkt niet eenvoudig. Het blijkt dat Tripadvisor ons op een dwaalspoor lijdt. Sas heeft haar ipad mee en consulteert dit al lopend maar als we de locals vragen naar de markt:zeker niet hier.'Not within walking distance.' Wij met z'n alle terug naar de auto's (we zijn met 2 zodat Jaap en ik op eigen houtje terug kunnen ) Terwijl wij aan de boulevard aan het zitten zijn en 'wat nu?' komt een security meneer naar ons toe en waarschuwt dat wij gevolgd werden , ws hadden de boeven oog op Saskia's ipad... 'Thank you' was ons antwoord. Wij gaan effe door met het bekijken van vliegstunts-men is aan het oefenen voor een show dit weekend.

Met wat verder gezoek vinden we TIM, parkeren en go our seperate ways. Shoppen is niet handig in een groep. Al gauw worden Jaap en ik aangevallen door een vreselijk aggresieve Indiase verkoopster. Ze krijgt wel haar zin want ik koop wel terwijl Jaap buiten wacht. Het geeft aanleiding om gauw weg te wezen en de rust en koelte van de musea op te zoeken.

Terwijl wij buiten staan te prakiseren komt een security guard naar me toe en waarschuwt dat ik beter mijn gouden- ketting- met -diamant- dat -ik -dag -en -nacht -draag  weg kan zetten. 'Thank you' is mijn antwoord. Ja logisch, tuurlijk. Ik doe hem uit en Jaap doet hem in zijn zak. De hele middag speelt het wel door mijn hoofd: als  hij  maar niet uit die zak valt...

We genieten  van de musea:: The old Courthouse. Daar zijn veel verhalen van tijd-en-leed genoten van Nelson Mandela. Na de theepauze naar Natural History Museum : veel opgezette vogels met geluiden. Dan laat ik Jaap z'n gang gaan en ga zellf naar the Art Gallery in hetzelfde gebouw. Prachtige dingen zie ik daar, uniek en origineel zoals kunst is. Heerlijk rustig, schoon en..gratis!

Wij lopen met een omweg terug naar de auto .Wij kopen fruit en eten het in een park. Het is maar zelden dat je een blanke ziet, maar ik voel me geen moment onveilig. Het is gewoon zo, en mensen kijken is net zo aangenaam.