Dag 25 Durban - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 25 Durban - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 25 Durban

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Het is een bewolkte dag dus al gauw valt de beslissing : steden trip ! De groep wil naar The Indian Market, dichtbij de Boulevard, en Jaap en ik willen uiteraard naar de musea en the Durban Aet Gallery (ik)

Het vinden van TIM blijkt niet eenvoudig. Het blijkt dat Tripadvisor ons op een dwaalspoor lijdt. Sas heeft haar ipad mee en consulteert dit al lopend maar als we de locals vragen naar de markt:zeker niet hier.'Not within walking distance.' Wij met z'n alle terug naar de auto's (we zijn met 2 zodat Jaap en ik op eigen houtje terug kunnen ) Terwijl wij aan de boulevard aan het zitten zijn en 'wat nu?' komt een security meneer naar ons toe en waarschuwt dat wij gevolgd werden , ws hadden de boeven oog op Saskia's ipad... 'Thank you' was ons antwoord. Wij gaan effe door met het bekijken van vliegstunts-men is aan het oefenen voor een show dit weekend.

Met wat verder gezoek vinden we TIM, parkeren en go our seperate ways. Shoppen is niet handig in een groep. Al gauw worden Jaap en ik aangevallen door een vreselijk aggresieve Indiase verkoopster. Ze krijgt wel haar zin want ik koop wel terwijl Jaap buiten wacht. Het geeft aanleiding om gauw weg te wezen en de rust en koelte van de musea op te zoeken.

Terwijl wij buiten staan te prakiseren komt een security guard naar me toe en waarschuwt dat ik beter mijn gouden- ketting- met -diamant- dat -ik -dag -en -nacht -draag  weg kan zetten. 'Thank you' is mijn antwoord. Ja logisch, tuurlijk. Ik doe hem uit en Jaap doet hem in zijn zak. De hele middag speelt het wel door mijn hoofd: als  hij  maar niet uit die zak valt...

We genieten  van de musea:: The old Courthouse. Daar zijn veel verhalen van tijd-en-leed genoten van Nelson Mandela. Na de theepauze naar Natural History Museum : veel opgezette vogels met geluiden. Dan laat ik Jaap z'n gang gaan en ga zellf naar the Art Gallery in hetzelfde gebouw. Prachtige dingen zie ik daar, uniek en origineel zoals kunst is. Heerlijk rustig, schoon en..gratis!

Wij lopen met een omweg terug naar de auto .Wij kopen fruit en eten het in een park. Het is maar zelden dat je een blanke ziet, maar ik voel me geen moment onveilig. Het is gewoon zo, en mensen kijken is net zo aangenaam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 141225

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: