Dag 2 Pangkor Island - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 2 Pangkor Island - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 2 Pangkor Island

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 Januari 2015 | Maleisië, Pangkor

Het is zondag. Joyce misschien een dag vrij want Han is al vroeg uit de veren om voor ons een taxi te bestellen. ' Wait here on this bench and the taxi will come in 5 minutes' , net zoals je met kleine kinderen of oude mensen zou doen. Na een kwartier of zo, komt hij terug, moet lachen als hij ons daar ziet, ' oh teksi  late ha ha ha'. Even later komt de chauffeur aangelopen: hij kan niet met zijn taxi door de nauwe straatjes.
Hij brengt ons naar Coral beach, het rustigste strand zei Joyce. Alle stranden zijn aan de andere kant van het eiland, de Malaka strait kant.
Wat een heerlijkheid! Een bankje onder een grote boom ( de strand is schaduwrijk) , hangmatten!! En en kalme zee, lauw voor ons gevoel. Jaap is niet z'n zee liefhebber maar gaat toch een stuk of 3 x in over de dag, ik in en uit als een muis in een tredmolen. Paradijslijk! Er is altijd een keerzijde, the other side of the coin, minpunt als het ware. Jetski's, motorboten, de altijd, overal aanwezige scooters! Ik merk veel vervuiling in Maleisie: geluid, licht, lucht, litter of het groot of klein vuil is het wordt gedumpt. Vast niet door iedereen maar als het zit zit het want het blijft liggen waar het ligt....Als ik in het water drijf hoor ik het even niet, maar na een poos ben ik bang dat een vaartuig mij niet ziet want ze gaan waar ze willen...ach ja...
We krijgen regelmatig bezoek van apen. Meestal komen ze struinen door de bomen. Een keer, let ik niet op en heeft er een mijn rugzak te pakken. Mijn camera land op de grond en hij is bezig de rest van de inhoud te onderzoeken als ik hem weg jaag. Gelukkig heeft hij niet de cranberries te pakken ( meegenomen uit NL) Dan was ik echt pissed off. Jaap merkt op dat ze het nog niet door hebben dat ze de rugzak mee kunnen nemen. Hij denkt niet dat het te zwaar is.
Later op de middag ben ik foto's van hun aan het maken. Ik kruip te dichtbij voor eentjes smaakt en met blootgestelde tanden, gebrul en aggressieve blik snelt hij op me af.Ik schrik en maak mijn eigen brul en afweer geluiden, en maak dat ik wegkom. Geen zin in een nieuwe drama.
'sAvonds eten we een verrukkelijke maaltijd bij Daddy's Cafee. Zo lekker, ik denk aan Peter en Wil. Met voeten in het zand,  zwoel ,kaarsen en gekleurde lichten. Het zijn jongelui die in DC werken.. De maaltijd wordt met veel respect en liefde neergelegd, bijzonder, echt uit het hart. Als we worden uitgezwaaid prijs ik hun de hemel in. Hier geeft men geen tips, dat is een belediging zegt Herman. Het maakt transacties duidelijk, heel prettig is dat. Terug in The Guesthouse is Joyce toch achter haar buro. We geselsen lang, ook met een Francaise.
Met Jaap's schouder lijkt het iets beter te gaan, het zwemmen heeft het goed gedaan (denk ik) Straks de laatste pillen innemen . Vannacht heeft hij enorm gezweet....wat zit in die pillen?

  • 27 Januari 2015 - 15:58

    Bon:

    Wat heerlijk! Dat strand klinkt als het paradijs!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 141735

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: