Van Stralsund naar Bakenberg op Wittow - Reisverslag uit Stralsund, Duitsland van Irene Molen - WaarBenJij.nu Van Stralsund naar Bakenberg op Wittow - Reisverslag uit Stralsund, Duitsland van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Van Stralsund naar Bakenberg op Wittow

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 Juni 2013 | Duitsland, Stralsund

Ruim op tijd staan wij bij de pont naar Hiddensee. Veel toeristen gaan mee, vooral grijze. Ik beloer mensen vanachter mijn zonnebril., altijd vermakelijk.

Op Hiddensee pakken wij (jammerlijk) gelijk de volgende pont naar Rugen. Wij komen aan op Schaprode. Wij kiezen een fietsroute om naar de pont naar Wittow te gaan ( Jaap komt mij tegemoet vanwege mijn teleurstelling w.b Hiddensee) Wij ontdekken dat fietspaden ook zandpaden betekent, vaak met een middelmannetje van gras. Jaap kan 'niet zo goed tegen' deze soort wegen en beloopt hun. Wij moeten deze zien te vermijden en dat betekent autowegen volgen.Grrr...

Bij Wieke doen wij bij een buurtsuper boodschappen voor 3 dagen. Onze bestemming geeft de indruk dat een supermarkt heel ver weg is.Er zit een dikke meneer achter de kassa.Wij tween zijn de enige in de zaak.Ik loop 4 rondjes en maak studies van de produkten. Op den duur komt hij discreet kijken wat ik aan het uitvreten ben.Ik moet heel nauwkeurig boodschappen doen : vegetarisch, voedzaam, makkelijk maar ook lekker,het moet ons voeden maar wel na die 3 dagen ook op zijn.( ik weet al wat de commentaar is dat mij te wachten staat: waarom zo veel? Je had je vrachtpatser moeten meenemen. Je gaat door je as zakken) Ook  de winkelier is erg verbaasd met zijn plotse omzet!

Het weer is ondertussen lekker aan het worden. Op Hiddensee blies nog een koude wind maar hier lijkt dat verdwenen.Heerlijk! Wij fietsen langs roggevelden, weer aan het wuiven, en bloeiendgeelkoolzaadvelden.

Onze Feriendorf Min Herzing ligt omsingeld door bossen..Fonteintjes en vogels zingen je welkom. Onze  kamer, een grote hotelkamer met een keukenblok toont degelijk Duits, versierd met natuur thema zee. Alles brandschoon in order, behalve dat de koelkast gromt (nu bedenk ik me dat ik een klok bovenin een kast heb gelegd want die was ook niet stil, ik hoop dat ze die hebben gevonden) En tot onze verbazing ligt het 20 meter van het strand. Op een heerlijk bankje  hoog boven het strand kan je het zonsondergang in de Oostzee zien en dat doen wij.

  • 11 Juni 2013 - 14:20

    Bon:

    Mooi mam! Xxx

  • 11 Juni 2013 - 15:39

    Peter:

    Fijn dat het weer beter wordt. Hoe is het met de knie van Jaap? Kennelijk goed, want je schrijft niet dat hij klaagt over die knie. Wel over ander dingen natuurlijk

  • 11 Juni 2013 - 16:51

    Margot:

    Weer zo'n prachtig verslag!!!! Ik geniet er van....
    Groetjes!!!!

  • 12 Juni 2013 - 19:37

    Reinder:

    Schön ist es mit der Fahrrad in Deutschland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 141534

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: