Sigulda dag 1 - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Irene Molen - WaarBenJij.nu Sigulda dag 1 - Reisverslag uit Sigulda, Letland van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Sigulda dag 1

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

16 Augustus 2020 | Letland, Sigulda

We hebben maar een dag in Sigulda , 2 nachten. We doen de was, met dit warm weer kan het buiten snel drogen. We maken de appels schoon, in een grote soeppan worden ze tot prutje gekookt. Alles met uitzicht op het komen en gaan van onze medebewoners, in deze blok en die om ons heen. Een ochtend van domestic bliss, in onze comfortabele stek.
‘Smiddags maken we een wandeling richting een kasteel aan deze kant van de Gauja. Zo gauw we zien dat het pad stijl omlaag gaat met een heleboel trappen, kiezen we een andere pad dat ons omhoog houdt, rondom de piek. We zien in de verte een kabelbaan…een mooie manier om aan de overkant te komen, van piek naar piek. We kunnen daar nu niet bij het beginpunt of we moeten helemaal terug de stad in en naar de andere uitsteeksel van het plateau waarop Sigulda ligt.
Onze wandeling brengt ons langs een zwembad waar men op een zondag, vandaag is zondag tot 21h00 terecht kan!... een middelbare school, een park.
Het gevoel dat ik hier nog niet weg wil groeit. In de loop van de avond onderzoek ik of we nog een nacht hier kunnen blijven, en een nacht van Riga afsnoepen, onze volgende bestemming. Daar zijn we 5 nachten geboekt bij Arturs, 4 nachten lijkt mij ook goed, hoe het schema oorspronkelijk was. Door een annulering van een van onze gastheren verderop moesten we plannen verschuiven en Riga werd ipv 4, 5 nachten.
Jaap stemt ermee in, laten we dat doen. En zonder veel prijsverschil lukt het de boel om te zetten. Kristofers, onze gastheer in Sigulda, zal blij zijn. Arturs minder.Zo gauw de zaak rond is voel ik me opgelucht, alsof ik opeens een vrije dag heb. De kabelbaan lonkt. Jaap is niet zo keen op hoogtes maar het is een manier om naar de overkant te komen. En de kabelbaan start heel dichtbij ons huis, 1 of 2 km.
PS Ons verblijf ligt NW Sigulda, links van de gele weg.

• 22 Augustus 2020 - 20:05

Reinder Kruit:

Hopelijk veel plezier gehad in de kabelbaan.