Dag 3 en 4 Ferry Travenmunde naar Helsinki - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 Ferry Travenmunde naar Helsinki - Reisverslag uit Lübeck, Duitsland van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 Ferry Travenmunde naar Helsinki

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Juli 2020 | Duitsland, Lübeck

We zijn bijna als eerste op de boot, vinden gelijk onze cabine dichtbij receptie (ws waren we ook een van de eerste wie boekte in januari …met vroegboekkorting .) We zijn net met onze spullen binnen als we worden gevraagd om te vertrekken want onze hut is nog niet klaar voor gebruik. Even wachten dus bij receptie.

Onze hut is prachtig, met uitzicht op zee. Het is ondertussen donker en we gaan de verdiepingen verkennen waar we kunnen vertoeven. Ik zie een sauna en ik sla gelijk toe. Ik heb daar de jacuzzi en sauna uren voor mezelf en ik pendel tussen hun in met een voetmassage als toetje. Het is bij 1h00 als ik eruit ga , net wanneer een andere gebruikster binnen komt, een Duitse jongedame.
Jaap ligt er al in als ik binnenkom. Wat een luxe allemaal. We varen nog niet dat gaat pas om 3h00 van start.
Toch kan ik de slaap moeilijk vatten maar het werkelijke vertrek gaat zo geruisloos als het varen zelf. Het is alsof het schip een polsslag heeft, een vibratie, meer niet. Als ik niet kan slapen kan ik lezen. Ik heb van mijn broer diverse boeken gekregen, die zijn op de apple. En wat maakt het uit als je niet kan slapen. Dat schuift dan gewoon op, je hoeft voorlopig nergens heen...nergens heen voorlopig.
S’ochtends kan ik mijn oefeningen doen aan het eind van de sundeck, bij de helipad. Het is prachtig weer. Mensen komen steeds meer te voorschijn om te gaan zonnen op de diverse lig of strandstoelen . Kinderen vinden de helipad een prachtige uitren plek. Ze worden heen en weer gejaagd door hun ouders.Ik zie mijn medesaunster met haar twee kinderen . Jaap zegt kijk een jonge doet yoga…nee zeg ik dat is de zoontje van de Duitse dame wie syndroom van Down heeft. Ik ben hun diverse keren tegen gekomen : meer dan altijd in een omhelzing met de jongen. Tamelijk veel mensen hebben honden bij zich. Er is een hondentoilet: een grote zandbak aan de zijkant van het ship.
Qua eten en drinken zijn we zelf voorzienend…we gaan verder waar we gebleven waren met onze voorraden. Op een gegeven moment koop ik 2l heet water voor 8euro. Een koopje als je ziet wat de prijzen zijn. Alles buiten, er zijn picnictafels , het is zaak om de juiste wind/zon combi uit te kiezen. Als het eten omgeroepen word verdwijnt iedereen en hebben we de zondeck bijna voor onszelf.
Ook de volgende nacht kan ik moeilijk slapen, al ben ik zo relaxed er is toch een innerlijke zender die deze situatie onnatuurlijk vindt en slaap niet toelaat. Misschien dat mijn polsslag uit de pas loopt met die van het schip . Daarom is een cruise niks voor mij.Dit is prima , het schip brengt ons met onze fietsen waar we naar toe willen, maar om elke nacht te dobberen met duizenden medepassagiers…nee, nee alsjeblieft niet. Jaap is een beetje teleurgesteld ..hij ziet een cruise naar Noorwegen of zo wel zitten.

• 30 Juli 2020 - 09:10

Peter:

Op die boot moet je de tijd gewoon doorkomen. Noodzakelijk kwaad. Niet over nadenken. Weet ik uit eigen ervaringen. Aan de andere kant wordt het pas interessant. Veel plezier.

• 03 Augustus 2020 - 12:57

Bon:

Wat een fantastisch schip! Lijkt me heerlijk! Hoop dat je al wat slaap hebt ingehaald!! Dikke knuf