Vrijdag, Bologna- Leidschendam - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Irene Molen - WaarBenJij.nu Vrijdag, Bologna- Leidschendam - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Vrijdag, Bologna- Leidschendam

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 Mei 2016 | Nederland, Leidschendam

Het slapen op de slaapbank ging wonder boven wonder prima. Zo gauw ik wakker wordt ruim ik het op en verlaat de kamer. Met elk geluid denk ik dat Claudia aankomt. Heel onwaarschijnlijk zo vroeg, maar als de buurvrouw haar heeft ingeseind...
Afscheid nemen van Young: dat gaat een stuk makkelijker als 9 maanden geleden. De bedoeling is dat hij eind juni weer naar huis komt. Precies hoe is onduidelijk. Hij is wel diegene van zijn groep die het langst in Bologna blijft; vindt hij niet erg. Geeft hem tijd om te solliciteren...
Ditmaal fiets ik wel met de telefoon in mijn hand. Het maakt het een stuk makkelijker. ..
Vincenzo is blij zijn fiets terug te zien. Alle lampjes, reparatie setje enz. ongedeerd retour.Heel fijn!Zijn  dochter belt een taxi. Ik neem uitgebreid afscheid met een bear hug als dank. Dat vinden de Italianen fijn, ik zie hun het elkaar ook geven.
Ik ben eigenlijk belachlijk vroeg bij het vliegveld. Ik check bij de infobalie dat ik echt niks meer hoef te doen voor het instappen bij de gate.Ik heb mijn boardingpass op mijn smartphone. Nee, alleen de security check. Even spannend want ik heb mijn toilettas bij me dit keer. Bon had dat op de heenweg in haar koffer gedaan. Alleen mijn waterflesje gaat er aan. Dat is leeg maar toch vertrouwen ze de citroenen dat erin zitten niet.Ik heb citroen en rozemarijn in het water gedaan: smaakmakers. Dat werkt heel goed!
Vervolgens een heerlijke reis. Geen enkel stel die tettert of lawaai maakt. Niemand praat zelfs. En de KLM? Fantastisch!Wat een super maatschappij is dat. Bon kan in haar handjes knijpen dat ze voor hun werkt. Efficient, vriendelijk, klantgericht, modern. Hartelijk dank KLM!
Binnen een uur na landing ben ik thuis. Dankzij de efficientie van de spoorwegen, Jaap die me af komy halen. Een supermooie tijd gehad maar oost, west, thuis best.
Dank voor het lezen, tot een volgende keer...

  • 27 Mei 2016 - 21:37

    Nicoline:

    Welkom thuis, Irene. Het was weer reuze leuk om je belevenissen op de voet/fiets te volgen: never a dull moment met die reisstijl van jou!

  • 27 Mei 2016 - 21:37

    Reinder:

    Gelukkig weer heelhuids thuis!

  • 27 Mei 2016 - 22:12

    Thea :

    Hé Irene, wat fijn dat je weer gezond en wel thuis bent en een fantastische vakantie gehad hebt! Heel leuk om je belevenissen te lezen. En. ......fijn dat Young eind juni thuis komt!!!

  • 28 Mei 2016 - 17:30

    'lo Van Son :

    irene , je bent weer flink op pad geweest en veel gezien welkom thuis.
    groetjes lo van son

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 140889

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: