Dag 23 Van huis naar de Caltex benzinestation - Reisverslag uit Kleinmond, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 23 Van huis naar de Caltex benzinestation - Reisverslag uit Kleinmond, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 23 Van huis naar de Caltex benzinestation

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

31 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Kleinmond

Er staat vrij veel wind vandaag,  dus we kiezien voor de Harold Porter botanische tuin, op een paar km afstand.
We zijn even op pad als ik roep 'De benzine! D'as bijna op, het staat in het rood!' Ik weet natuurlijk heel goed hoeveel ik had, iets is loos. Er is, gelukkig, een benzinestation in Betty's bay, dat had ik gisterenavond nog gechekt. We draaien gauw om en rijden het station binnen. We ontdekken direct een kapotte benzinedop. Jaap herinnert dat hij een plaat op de grond had gezien toen hij vanochtend instapte. Als meneer tankt loopt de benzine onder de auto vandaan. 'They cut the pipes' zegt meneer. 

Wat nu? Meneer zegt hij iemand kan bellen 'to come and fix it.' Hij belt en ik heb al vrij direct een quote: 150 rand. Ik vind dat prima , even oplappen zodat we verder kunnen. Jaap gaat op pad om de plaat te halen, misschien is dat nog handig voor een reparatie aan de dop....Ik zie een meetlat verschijnen, de eea wordt onder de auto gemeten.
Even later komt inderdaad een Afrikaner aan met zijn zoon. Ze krikken de auto op en vader schuifelt eronder. 'no, sorry I can't fix it, the pipe is too fat.' Bovendien komt vader achter dat het een huurauto is en daar wil hij zijn handen niet aan branden. ( Ik had dit al bij aanvang van dit gebeuren bij meneer gemeld)Enige vergoeding voor zijn tijd is niet nodig ( achteraf had ik een biljet gewoon in zijn hand moeten drukken, er is weinig geld in omloop in Betty's bay)

Al die tijd is er geen teken van Jaap. Hij had al  lang terug moeten zijn...

Ik bel Europcar vanuit het kantoor en vertel het verhaal. Ik moet het allemaal een paar keer herhalen. Vervolgens wacht ik zeker een kwartier aan de lijn  terwijl er beraadt wordt gepleegd. Daarna wordt ik teruggebeld.. Gelukkig hebben we deze verbinding! En nog steeds geen Jaap. Ik ga op de uitkijk, een positie met zicht op de weg en met de telefoon binnen roepbereik. Uiteindelijk zie Ik Jaap's oranje T shirt in de verte. En ik word gebeld: ze komen aan met een andere auto, naar the Shell garage. 'No, it's the Caltex garage!' 

Jaap heeft het huis niet kunnen vinden 'Ik ging alle zijstraatjes af' Dat is niet waar het huis is...gewoon Diastella road 3954. Het heeft geen zin om met z'n tweeen te wachten, de middag schrijdt voort. Jaap gaat weer op huis aan , nu met meer zelfvertrouwen ....gewoon Diastella doorlopen tot Nr 3954. De dop laten we maar thuis, het is toch stuk..

Ik probeer op het benzinestation me te vermaken maar dat is erg moeilijk. Wat een saaie plek. Wat zieldodend werk . Werkelijk geen kraak nog smaak aan. Na een beetje heen en weer gehang ga ik op het gras liggen, hoofd op mijn rugzak. Even later hoor ik  'Mrs van der Molen' , daar is die dan onze nieuwe Auto, ditmaal een Hyundai.de bezorger zal wachten op de sleepauto voor de Ford.Ik bedank de mensen op het staion uitvoerig (ondertussen een andere ploeg)en ik ben op pad naar huis. Ik parkeer de auto nu binnen enkele cms van de muur af, er past zowat geen hand tussen de benzinedop en de muur. De auto is maar een paar meter van onze slaapkamerraam, met een serre ertussen. We zullen de gordijnen tijdens de nacht open houden om de boel in de gaten te houden.

Het is al zowat eind van de middag. We lopen langs het strand, naar de penguins die op Rocky point wonen. Er zijn een heleboel , 2500 telt de kolonie aldus Manfred.Wij zien veel van deze mooie beesten in en uit het water, hoppend op de rotsen. Ongelofelijk hun behendigheid ondanks hun beperkte motoriek. Grappig!Ze nemen richting Rocky point, hun basis gedurende de nacht.

  • 08 April 2018 - 15:20

    Lo Van Son:

    Gelukkig weer wat avontuur op jullie vakantie maar weer goed afgelopen.

    Zo te lezen is er toch wat regen gevallen goed voor de natuur.

    Groetjes Lo

  • 09 April 2018 - 13:43

    Peter:

    Het was te rustig. Nu gelukkig weer wat avontuur, maar goed afgelopen.

  • 09 April 2018 - 13:57

    Margie:

    Jeetje, wat is dat allemaal spannend. Pas goed op jezelf en Jaap, hoor.
    Wij zijn net terug van Australië en we hebben het fantastisch gehad, warm naar temperatuur en ontvangst. Koala's en kangoeroes geaaid. Het geluid van de kakaburu zal ik niet snel vergeten.
    Ik denk dat we elkaar bij jullie terugkomst heel wat te vertellen hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 142108

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: