Dag 2 Frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 2 Frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 2 Frankfurt

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 November 2013 | Duitsland, Frankfurt am Main

Op de fiets! De lichten werken ook. En het is mooi weer, zonnig en aan het vriezen. Wat een heerlijkheid.
Wij vinden het centrum zonder enkel probleem. Ik maak regelmatig fotü's van de wolkenkrabbers samen met mooie herfstkleuren (als je goed op je knieeen gaat krijg je bomen en gebouwen tegelijk) ik krijg een bruine vlek op mijn spijkerbroek..
Tegen de middag wordt het killer, het lijkt wel natte sneeuw. Wij moeten naar binnen, dit houden wij niet vol. Dat betekent museumbezoek maar op maandag is er maar een open. Een natuurmuseum, prima!
Op weg daarna toe roept Jaap achter mij heel hard. Ik hoor het niet maar een voorbijfietsende Afrikaan waarschuwt mij van zijn noodkreet. Ik kijk en zie in de verte een wildgebarende Jaap. Wat is er nou? Wat maak je voor gebaren? Het blijkt een lekke band! Ach jeetje, d'as nou jammer..
Een fietsenmaker zoeken kost veel tijd. Als wij bij hem met onze zielig verhaal aankomen blijkt hij geen oor voor te hebben. Hij kan de hele band vervangen voor 31€ ,plakken doet hij niet aan. Hij kan geen garantie geven dat de klus uberhaupt vandaag klaarkomt. Jaap besluit het zelf te proberen en koopt een reparatiesetje. Als hij voor een toilet vraagt voor zijn noodlijdende vrouw wie buiten op een stoeltje ziz ze wachten, is de reactie: 'Je koopt geen fiets? Nee!' Ik denk niet dat wij ooit zo onvriendelijk zijn behandeld. Wij maken dat wij zo snel mogelijk wegkomen.

Bij de museum (na WC bezoek!) gaat Jaap aan de slag met zijn band, ik ga alvast kijken want de tijd dringt nu. Na een half uur ga ik eens kijken hoe het gaat met de reparatie. Ik tref een Jaap wie net een kaartje heeft gekocht. Maar nee, het is niet gelukt, de binnenband is zowat verrot..Dat wordt straks met de SBahn naar huis (als het mag met de fiets, dat weten we niet)
De museum is mooi, zeer de moeite waard al raken wij veel tijd te kort, vooral Jaap..
Dan de Sbahn. In de spits met de fiets erop , mag dat wel? Het is een gedoe om een mens te vinden wie deze vraag kan beantwoorden maar het mag! Jaap hoeft dus niet naar huis te lopen. Ik wil wel fietsen maar dat laat Jaap niet toe. 'Straks moet ik je gaan zoeken in het donker.' Wij blijven dus samen op de trein wachten. Die heeft vertraging. Veel vertraging. Dus de spits met overvolle treinen, ook wachten op een trein wat te vol blijkt te zijn voor ons met onze fietsen maken wij allemaal mee.
Eindelijk kunnen wij op een trein. Er is nog een fietser aanwezig (gelukkig maar een want er staat duidelijk max 4, heeft Jaap al opgemerkt) Na een poos zegt die meneer tegen Jaap:' Do you know you have a flat tyre?You're going to Stadion (onze station) , the most desolate place in Frankfurt to repair it?'
Het is inderdaad heel rustig hier (als er geen activiteit in de Stadion is natuurlijk, anders wordt het denk ik een hel) De Flughaven is dichtbij dus vliegtuigen hoor je wel maar na 23h00 stopt het en ze beginnen pas weer bij vijven 'sochtends.
En als wij de receptionist vertellen dat wij een lekke band hebben? Ugh de normaalster zaak, nonchalance ten top!

  • 25 November 2013 - 22:48

    Louise:

    Ik dacht dat Duitsland leuk was ! ...haha...wat een belevenis......doeiii

  • 26 November 2013 - 17:30

    Fred En Margie:

    Ik zie nu dat er nog een verhaal is en wat een verhaal. Rotlui vind je over de hele wereld. Laat ze je eis niet verpesten. Hou de zonzij. Weer liefs van ons

  • 26 November 2013 - 19:22

    Peter:

    Duitsers en fietsen......het blijft een probleem.
    Geniet verder van jullie reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Frankfurt am Main

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 142108

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: