Dag 21 Oa Lars de Groenland man - Reisverslag uit Ebeltoft, Denemarken van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 21 Oa Lars de Groenland man - Reisverslag uit Ebeltoft, Denemarken van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 21 Oa Lars de Groenland man

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

04 Juni 2017 | Denemarken, Ebeltoft

Vandaag draag ik een bodywarmer van het vlooienmarkt op proef, voelen hoe dat is ....
Na een bezoek aan een gallerie 100m van ons vandaan gaan wij naar de stenenman Lars. ( beide nav een tip van Karina)Op de oprit begint de verzameling: fossielen, stenen van allerlei soort. Omdat het buiten is vinden we het geoorloofd om de stukken op te pakken,te voelen. Als wij het schuurtje binnenlopen komt Lars te voorschijn. Hij is een grote, oudere man wie moeilijk loopt.Onder zijn veltehoed gedecoreerd met allerlei minuletten van been steken wat slierten wit pluizig haar uit. Een soort oude Seasick Steve als dat je wat zegt.  Hij begint ons zijn verzameling te laten zien. Aangemoedigd door mijn oh oh, ah ah en 'wonderful!' gaat hij door. Het is allemaal werkelijk ongelofelijk wat hij laat zien: een complete geologisch museum plus veel artifacten vanuit Groenland ( waar hij maar liefst 10x is geweest)en de rest van de wereld. Wat een verzameling en wat een verzamelaar!Vele stukken hebben een verhaal. Hij vindt het leuk om ze te vertellen. Wij gaan zijn huis binnen: just a few things to show....
Na afloop bedanken wij hem heel hartelijk.Wat een speciale ontmoeting en les!
De bodywarmer is best prettig geweest, je houdt een egaal temperatuur in en uit gebouwen gaande.Zelfs als ik in de avond na het eten naar het strand ga waar het flink waait. Ik zit een poos beschut.
Ik koop hem, en Jaap 3 cd's. 
Oh ja, even nog over die grapefruits, weet je nog 6x6dk op vrijdag gekocht. Heerlijk ! Ik heb in werklijkheid 6x12dk voor betaald. Ik zaterdag terug om mijn 6x6 te claimen. Thuis zie ik dat alleen 3 verrekend zijn ,of zo lees ik het op het recu. Zondag wil ik kersen halen als bedankje voor Karina, wil ik (weer) verekenen ontdekken we dat ik gisteren eigenlijk 3 gefungeerde grapefruits erbij heb gekocht, niks verekend dus alleen maar erbij. Na heel veel vijven en zessen krijg ik 6x12 terug, 72 dus. Hoeveel grapefruits ik nu daadwerkelijk betaald heb weet ik niet.Ik vertel dit verhaal omdat iets dergelijks is gebeurd met sinasappels. Ik kocht voor 30 euro sinasappelen ipv 3, zoiets. Toen heb ik het ook net op tijd ontdekt.Dat was ook in z'n achteraf supermarktje die weinig winst maakt. Ik denk niet dat het toeval is. Supermarkten zijn hier allemaal zo ver ik kan zien 8h00-20h00'open alle dagen. Dat ze , of zeker sommige, niet rondkomen verbaast mij niet. Dus proberen wat meer uit de toerist te kloppen is een manier...

  • 10 Juni 2017 - 15:26

    Reinder:

    Ben benieuwd Jaap welke cd's je hebt gekocht; live concert van de Ramones in Denemarken?
    Vikingkrijgsliederen? Eric Clapton spolt Danish Blues?
    Ja, Irene, wen er maar aan, als toerist ben je een soort ontwikkelingshulpwerker en sponsor. Je geeft je geld weg en je hoopt dat het goed besteedt wordt. Waarschijnlijk nog beter dan de echte want daar heb je meer last van corruptie begrijp ik. Nu op naar Legoland?

  • 11 Juni 2017 - 10:21

    Peter:

    Altijd zelf opletten is het antwoord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 141183

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: