Dag 17 Aarhus - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 17 Aarhus - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 17 Aarhus

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

31 Mei 2017 | Denemarken, Århus

Lone en Kurt wonen in een groot huis 2,2km ten noorden van het centrum van Aarhus.Het centrum ligt in de dal en zij in de hoogte. De heuvel is net aan te berijden,naaaauw....met bepakking moest ik afstappen.
Onze logies zijn in het soutterein, een van de twee kamers die L&K  verhuren. De keuken (groot en compleet) wc, en aparte douche delen we met de andere bewoner als die er is.Onze kamer is mooi groot met een eettafel erin. Wij hebben uitzicht op de grote tuin waar onze fietsen staan.
Lone is een schooljuf (denk ik) en Kurt werkt voor Den Gamle By. Dat is 'The old town' een openluchtmuseum in Aarhus wat wij willen bezoeken. Maar morgen want vandaag is kil met een hele harde wind. Wat hebben wij extreem veel geluk dat wij juist vandaag de Aros in kunnen kruipen, en wij kunnen tot 22h00 blijven want het is woensdag. Vorige week bezocht ik Trapholt, op een donderdag. Op de woensdag was die ook tot laat open.
Jaap komt mee, gezellig. Ik houd mijn schoenen aan maar dat had ik denk ik toch gedaan. Aros is andere koek. Giga. Bovendien heb ik geen sandalen aan maar mijn laarzen vanwege de koud.
We vergapen ons (Ja, Jaap ook) op alles wat Aros te bieden heeft: 8 etages met uiteenlopende zaken . Elk etage is heeeel groot. Hier is ruimte voor installaties dat zijn weerga niet kent. Het kijkt heel makkelijk. Er is maar een halve etage of 2 met schilderijen opgesteld al la Boijmans ( wat ook zijn handje heeft wb installaties) Jaap en Irene breken hen persoonlijke record:ons bezoek duurt 9 uur inclusief pauzes wat wij in een azalea park dichtbij houden (zo veel mogelijk uit de wind)
Wij zijn gaar bij thuiskomst, maar niet uitgekookt(mmmm...Jaap toch wel)
Ik ontdek op de mail dat we een annulering meemaken: het laatste adres heeft geannuleerd. We komen snel tot de conclusie dat juist hier de ideale plek is om onze laatste dagen in Denemarken door te brengen. We zijn nog lang niet uitgekeken!
Ik hoop dat het kan!!

• 05 Juni 2017 - 11:09

Peter:

Snel een ander adres boeken? Of is dat geen optie? Hoe dan ook, Wil en ik wensen jullie nog veel plezier en mooier, warmer, weer toe.

• 06 Juni 2017 - 16:43

Bon:

Hey mam! Klinkt goed! Van collega's goede verhalen over Aarhus gehoord! Geniet nog de laatste dagen! Xxx

• 06 Juni 2017 - 19:47

Fred En Margie:

Ik heb even op de site van Aros gekeken. Volgens mij kun je er een maand zoet brengen. Nou, ja met slecht weer zit je dan redelijk droog. geniet ervan en hou de zonzij. Liefs van ons.