Woensdag, Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Irene Molen - WaarBenJij.nu Woensdag, Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Woensdag, Ferrara

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Mei 2016 | Italië, Ferrara

Wel of geen fiets meenemen vandaag? Gisterenavond had ik veel kinderkopjes straten gezien. Wel goed voor sfeer maar weinig anders. Nee, toch maar lopen, zo zie ik meer van de stad.
Ik heb ook wifi op de kamer (dit is werkelijk een superadres)en spotte het Diamanti museum. In steden grijp ik al gauw naar musea, vaak een oase van rust, koelte, en je ziet juweeltjes van ons bestaan. WC is bij de hand.
Deze biedt wederom veel middleeeuwse kunst, tot 16de eeuw. Dezelfde variate als in Parma Nationale Gallerie maar nu wat luchtiger, lichter sfeer. Mijn verzoek om met blote voeten te lopen wordt nu als grote grap ervaren tussen de twee bij de balie. Prima, als het maar mag.Suppoosten hebben kennelijk de opdracht als een bezoeker in de kamer is: opstaan en diegene in de gaten houden. Ze vinden mij dus tamelijk irritant dat ik er zo lang over doe.Ik probeer te compenseren met een Bonjourno, of Super, of Gratie! Medebezoekers doen dat niet. In het algemeen wandelen ze door een museum als door een park. Dan ben je zo weer op straat (moet je weer wat bedenken met alle gevolgen van dien) Nee, ik doe liever er lekker lang over. En, hoe langer je naar een schilderij kijkt, hoe meer je ziet. Dat is logisch. En je leert er veel van...Dat zegt Florentine : je moet het oude kunst bekijken om het moderne te appricieren.
Als ik eruit kom wandel ik wat, kijk bij het Kasteel , een toeristisch trekpleister van Ferrara, en huisvest de moderne kunst van het Diamanti. Ik heb geen zin om naar binnen te gaan. Ik koop de meest overheerlijke aardbeien dat ik denk ooit gegeten heb. En de lieve verkoopster heeft ze voor mij gewassen. Heerlijk!
Ik denk aan mijn huis met boodschappen dat mij te wachten staat. Ga liever daar heen, ben ik de meiden voor.Ik eet een gigantische portie aan tafel bij mijn Fransbalkon.
'sAvonds maak ik een fietsrit naar aanraden van Francesca. Mooi ook. Gelukkig krijg ik steeds meer handigheid in het gebruik van de maps.me. Nu praat hij zelfs tegen me. Uit mijn zak. Een keer klettert mijn telefoon op straat. Ik schrik, Oh jee! Het telefoon is verder ongedeerd dankzij zijn beschermhoes (AH 50% korting) Het scherm laat even alleen het Apple logo zien, maar langzaam maar zeker komt hij weer op gang. Whew!