Woensdag, Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Irene Molen - WaarBenJij.nu Woensdag, Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Woensdag, Ferrara

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Mei 2016 | Italië, Ferrara

Wel of geen fiets meenemen vandaag? Gisterenavond had ik veel kinderkopjes straten gezien. Wel goed voor sfeer maar weinig anders. Nee, toch maar lopen, zo zie ik meer van de stad.
Ik heb ook wifi op de kamer (dit is werkelijk een superadres)en spotte het Diamanti museum. In steden grijp ik al gauw naar musea, vaak een oase van rust, koelte, en je ziet juweeltjes van ons bestaan. WC is bij de hand. 
Deze biedt wederom veel middleeeuwse kunst, tot 16de eeuw. Dezelfde variate als in Parma Nationale Gallerie maar nu wat luchtiger, lichter sfeer. Mijn verzoek om met blote voeten te lopen wordt nu als grote grap ervaren tussen de twee bij de balie. Prima, als het maar mag.Suppoosten hebben kennelijk de opdracht als een bezoeker in de kamer is: opstaan en diegene in de gaten houden. Ze vinden mij dus tamelijk irritant dat ik er zo lang over doe.Ik probeer te compenseren met een Bonjourno, of Super, of Gratie! Medebezoekers doen dat niet. In het algemeen wandelen ze door een museum als door een park. Dan ben je zo weer op straat (moet je weer wat bedenken met alle gevolgen van dien) Nee, ik doe liever er lekker lang over. En, hoe langer je naar een schilderij kijkt, hoe meer je ziet. Dat is logisch. En je leert er veel van...Dat zegt Florentine : je moet het oude kunst bekijken om het moderne te appricieren. 
Als ik eruit kom wandel ik wat, kijk bij het Kasteel , een toeristisch trekpleister van Ferrara, en huisvest de moderne kunst van het Diamanti. Ik heb geen zin om naar binnen te gaan. Ik koop de meest overheerlijke aardbeien dat ik denk ooit gegeten heb. En de lieve verkoopster heeft ze voor mij gewassen. Heerlijk!
Ik denk aan mijn huis met boodschappen dat mij te wachten staat. Ga liever daar heen, ben ik de meiden voor.Ik eet een gigantische portie aan tafel bij mijn Fransbalkon.
'sAvonds maak ik een fietsrit naar aanraden van Francesca. Mooi ook. Gelukkig krijg ik steeds meer handigheid in het gebruik van de maps.me. Nu praat hij zelfs tegen me. Uit mijn zak. Een keer klettert mijn telefoon op straat. Ik schrik, Oh jee! Het telefoon is verder ongedeerd dankzij zijn beschermhoes (AH 50% korting) Het scherm laat even alleen het Apple logo zien, maar langzaam maar zeker komt hij weer op gang. Whew!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 140999

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: