Maandag, Bon gaat naar huis. - Reisverslag uit Bologna, Italië van Irene Molen - WaarBenJij.nu Maandag, Bon gaat naar huis. - Reisverslag uit Bologna, Italië van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Maandag, Bon gaat naar huis.

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

16 Mei 2016 | Italië, Bologna

Ik breng de fiets terug terwijl Bon zich gereed maakt voor vertrek. De tijd is krap.Ik kan de fietszaak niet 1,2,3 vinden dus ik mis Bon's vertrek met een kwartier. Jammer, het is niet anders. We zien elkaar binnenkort weer. Het was een geweldige tijd. We hebben het heel gezellig gehad. Lekker bijgepraat.

Ik heb nog een nacht bij Greg, en ik sluit pas vanavond aan bij Young wie vandaag aan zijn scriptie moet werken want hij moet het morgen presenteren; belangrijk . Ja, zijn bul is gevierd maar de scriptie, een sleutel element, moet nog. Je kan niet alles begrijpen in het leven (*) zo zit dat.Hij heeft tot 10 juni de tijd om het in te leveren en zal ws al het tijd gebruiken.Hij kan tot eind juni ip in het huis blijven zitten (al wil Claudia, zijn huisbasin hem het liefst eerder dan later zien vertrekken)
Enfin, ik begin met een uitgebreid reeks oefeningen in de tuin van het complex.Het is hier prachtig: groot, met torenhoge bomen. De ratio zon/schaduw kan je kiezen zowel of op de stoel zitten of op het vegetatie liggen. Het is ook allemaal voor mij, de bewoners gebruiken het niet (*)
Het is al 14h00 als ik vertrek.'Ik ga naar Edward Pollock, een Amerikaans kunstenaar'verklaar ik tegen Greg. Maar die kan ik niet vinden al heb ik maps.me. Hij vertikt het te vinden. Dus struin ik wat rond. Ik ga een gallerie in op de tweede verdieping. Het is hier heel stil.Ik zie prachtige vasen,zoo gaaf. En dan een gigantisch kunstwerk, zo mooi! Ik denk dat ik zeker een half uur er naar staar.Het is een middleeuws scene, grafisch gemaakt door de negatief ervan te laten afdrukken. Het is op een heel modern medium geprint, heel dun en bedekt met een laag perspex. Oud en nieuw verenigd. De suppoost denkt dat ik nooit zal verdwijnen. Ik zeg ' This is the most beautiful piece of art I've ever seen in my whole life' om het een beetje goed te maken.
'sAvonds doe ik boodschappen en Young kookt. Echt vlees! 'Heb ik heel lang niet gehad' zegt mijn carnivoor zoon. Aach... Wij sluiten de dag met een wandeling wat eindigt bij dezelfde punt als die van zaterdag. Ditmaal Bologna by night. Schitterend!