Van Cherating naar Malacca - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Irene Molen - WaarBenJij.nu Van Cherating naar Malacca - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Van Cherating naar Malacca

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

02 Februari 2015 | Maleisië, Malakka

Van Sherifa, altijd haarfijn gekleed met hoofddoek, en Ismael nemen we met pijn in ons hart afscheid. Wat hebben wij het hier goed gehad!
Ismael is van plan onze hutten te slopen, geen spraken van renovatie. Ze staan al 20 jaar! Hij gebruikt strandzand voor zijn huizen. Een Amerikaan waarschuwt tegen. It's not worth the saved costs. The salt attracts water, your wood rots so much quicker.... Komt op dove oren .

Op weg naar de bus ontdekken we de sleutels van de hut nog in onze zak. Weer een beginner's fout. Ik hol terug.We zijn zenuwachtig rondom de bus. We moeten bij een busstop staan: SP Bumi. Verschillende rijden ons straal voorbij.De tijd schrijdt voort. Uiteindelijk koop ik Pisang goreng bij een straatkraam, ik had zojuist het bakken ervan geruikt.Ah, een bus stopt: We're so happy to see you!

We rijden ongeveer 3 minuten en we stoppen voor lunch.We eten de rest van de Pisang goreng, het is nu nog warm. Heerlijk!

We rijden via Segamat, de kortste route naar Malacca ,350 km.Het lijkt of hier nog meer palm plantages zijn als in het noorden, zo ver de oog kan zien. Ik vind het diep droevig. Daarom wilde ik niet naar Sabah of Sarawak op Maleisische Borneo: palm plantages tot aan de horizon (buiten dat het veels te ver zo zijn, dit rondje is groot zat)

Het is nog licht als we Malacca Sentraal binnen rijden. En donker als we richting onze verblijf gaan lopen. Op de iphone lijkt  het te belopen. We zijn geen kwartier onderweg als we worden opgepikt door een jong stel op weg naar de bioskoop. Zo groot is de auto niet en hij moet allerlei in de kofferbak verschuiven om onze koffers te herbergen. Als we eenmaal rijden zien we dat het helemaal niet te belopen was! Levensgevaarlijk was dat geweest als we op deze autoweg waren beland.You saved us from certain death! You came from heaven! Thank you sooo much, als we op plaats van bestemming worden gedropt. Enjoy your movie! And life!

En wat een luxe wordt nu voor ons voorgeschoteld bij Guesthouse Wayfarer!
Room 6 is de mooiste kamer : alles enorm: bed, kamer, badkamer, balkon met uitzicht op de Malaka rivier. Alleen een voetpad scheidt ons.We liggen  centraal, dichtbij het historisch centrum met Unesco stempel..En redelijk rustig als je door het geluid van verkeer verderop, uitgaandpubliek, blerende speakers, en river cruise boten die met hoge snelheid af en aan varen, luisterd. Oh ja en oorverdovende duiven die de rust niet kunnen pakken. Honderden verzamelen in een paar bomen.Dit allen gaat zeker tot middernacht door. Maar we doen de luiken letterlijk en figuurlijk dicht.

• 06 Februari 2015 - 17:19

Thea:

Jullie hebben al heel wat avonturen beleefd in Maleisie
    Geniet nog vande laatste dagen!Ik verheug me op de verhalen en foto's!