Van Pangkor Island naar Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Irene Molen - WaarBenJij.nu Van Pangkor Island naar Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Van Pangkor Island naar Cameron Highlands

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

19 Januari 2015 | Maleisië, Cameron Highlands

Vandaag gaan wij Herman ontmoeten! Wij hebben om 12h30 bij de bus terminus Ajanjaya afgesproken. Ik had de boel gepolst op de heen weg, heb ik verteld. Deze 10h30 bus staat niet op internet, maar wel bij de 'ticket kaunter' waar we een kaartje kopen van een dame met hoofddoek in een donkere hok van 2 vierkante meter. Deze dame leidt aan licht tekort.
De bus  is laat. Het is ook een knoert oude, uit de 50e jaren, maar de stoelen zijn wat minder oud.
Wij gaan de bekende weg terug. Deze bus stopt veel vaker als op de heen weg, te pas en te onpas lijkt het wel. Hij gaat ook heel langzaam, slakkengang, en de tijd strekt voorbij de 12h30. Het wordt alleen maar drukker, ik herken niks . Ik krijg er erg in dat deze bus naar de binnenstad van Ipoh gaat, een metropool vergelijkbaar met KL.  Dat betekent vertraging, vreselijk veel vertraging, en Herman wacht al (als het goed is) Al gauw blijkt een jonge dame, een studente, ook naar Ajanyaja  moet. Oh gelukkig! Wij kunnen samen een taxi nemen. Ook met de taxi staan we in de file. Het verkeer, de hitte en het lawaai : pure hel. Gelukkig hoef ik zelf niet te rijden.Nooit! Never!
Bij Ajanjaya treffen we Herman in al zijn geduld, wij zijn 5 kwartier te laat ( ik had getracht te bellen met de telefoon van onze reisgenote maar dat was niet gelukt) De officiele bus mensen waar Herman al navraag heeft gedaan snappen er niks van. ALLE bussen uit Lumut stoppen bij A. Ik denk dat iemand met een oude bus gewoon zelf een ritje heeft ingelast. Een kleine aanvulling op zijn pensioen , bezigheidstherapie, zoiets. Het zou mij benieuwen of 'the authorities' achter z'n iemand aan zou gaan. Ik denk dat ze het laten gaan.
Wat fijn om Herman te zien!! Het is een gigantische trip voor Herman geweest! Gisteren vroeg weg. 8 uur rijden eerst naar de verkeerde terminus, dan naar de goeie , in de auto slapen en dan al die uren voor ons wachten  (71 jaar!) Hadden we toch maar de vroege ferry genomen. We waren toch vroeg op. Ik ging nog naar de zonsopkomst kijken , en vervolgens heb ik door het dorp foto 's lopen maken. Prachtig in de vroege ochtend het leven op gang zien komen, met schitterend licht.

Nu naar Cameron Highlands. Dat wordt ook een heel gedoe. Zoeken, vragen,bellen, weer bellen, en weer bellen voordat we de goede hebben. Eindelijk zijn we net voor donker binnen.Onze gastheer is Mnr Wong. Omdat we een appartement betrekken hebben we niet zo veel contact met deze vriendelijke man. Een tip: go to Bo tea plantation' ' Where's that?' 'just go straight, ha ha ha'

  • 24 Januari 2015 - 11:24

    Peter:

    Blij dat jullie Herman toch nog redelijk eenvoudig hebben gevonden. Of heb ik dat verkeerd begrepen? Hoe krijg je iemand zo gek dat hij 8 uur voor je reist en dan ook nog in de auto overnacht op zijn 71e?
    Geniet van de reis. Wij genieten van de verslagen. Het zijn ook weer echte Irene & Jaap verhalen.

  • 24 Januari 2015 - 11:31

    Peter:

    Vergeet ik nog te zeggen dat ik erg benieuwd ben naar de foto's.

  • 25 Januari 2015 - 02:55

    Gerre Gunsing:

    Hoi Irene,

    Leuk weer die reisverslagen! Geniet maar lekker van jullie vakantie, heerlijk! Ook ik ben benieuwd naar de foto's;)
    Groetjes, Gerrie

  • 25 Januari 2015 - 21:27

    Margie En Fred:

    Het wordt steeds spannender en inderdaad: Foto's!

  • 27 Januari 2015 - 15:50

    Bon:

    De busreis klinkt niet zo fantastisch, de
    ochtend voor de busreis klinkt magisch! Ik ben
    heel benieuwd! Enjoy! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 141004

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: