Dag 29 Een wandeldag - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 29 Een wandeldag - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 29 Een wandeldag

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Clarens

Wandelschoenen aan en gaan. 

Gelijk voel ik hernieuwde energie, veel beter als  de vorige wandeling, zo goed als de oude. Gelukkig!

Wij lopen een kloof in, imposante zandsteen formaties aan weerskanten. Je kan lekker onder een plafond zitten in de schaduw,dat doen we ook. Aan het eind loopt het pad de oever af. Jaap zegt 'Ik zie het wel hiervan daan. ' ' Er is een pool, kom maar' roep ik. Als Jaap aan komt waarschuw ik dat ik zojuist een slang in het vizier heb, nog in het water, net aan de rand waar het warmer is. Ik kijk door mijn kleine verrekijker naar details: een prachtige koperkleur heeft hij, en hij beweegt zo gracieus. Terwijl wij kijken komt ineens een grote kikker aangezwommen en hij gaat linea recta richting slang! Als de kikker over de slang gaat is er een blitz van beweging, zo voor ons neus: de slang bijt in de nek van de kikker, en wikkelt in een flits zijn lichaam om hem heen. Ik kerm en pak Jaap vast: oooh! Een seconde of twee houdt de slang de kikker vast , wordt weer de vorm van een slang en neemt de stille kikker mee naar zijn boudoir. Niet meer zichtbaar maar in onze geheugen gegrift!
Sensationeel zo aan het eind van onze vakantie! Wat een geluk (maar ongelukkig voor de kikker wie de slang niet heeft opgemerkt, en de slang denkt Feest!)

Wij wandelen verder met heerlijk weer, en leren de omgeving van Clarens kennen. Op het eind zitten we met uitzicht op de andere kant, waar de 'workers ' wonen , de zwarte wijken. Wij zien door onze verrekijkers de kinderen op straat spelen: ja, dat kan ,je ziet amper verkeer, het lijkt wel de jaren 30. We horen de gezellige geluiden van het gepraat en geroep van mensen die thuiskomen. Op den duur stappen we zelf op om naar huis te gaan.

Als we thuis komen zien we hoe de lucht anders is, het lijkt wel te gaan regenen! Ik lig in mijn gebruiklijke pose en wacht af. En ja hoor, wij maken een heuze regenbui mee onder de ijzere dakplaten van onze veranda. Wij zien hoe de regen van de golfplaten in stroompjes afgutst, een mooie afsluiting van onze fantatische reis.

  • 29 Maart 2014 - 18:46

    Reinder:

    Hoi Irene en Jaap,

    Geweldig dat jullie zo hebben genoten! En nog een goede thuisreis gewenst.

    Groeten, Reinder

  • 29 Maart 2014 - 19:03

    Margie:

    Jullie zijn vast al thuis - ik bel - en nu pas kan ik de rest van je verslagen lezen. Ik heb ze uitgeprint en het is een heleboel plezier en leuke verhalen. De rest hoor ik nog wel en dan de foto's nog.
    Tot ziens bij je thuis.
    Liefs, Fred en Mar

  • 30 Maart 2014 - 05:20

    Gerrie:

    Hoi Irene,

    Jullie hebben weer een prachtige vakantie gehad! Jammer dat je even ziek was......
    Weer snel gegaan, zeker?
    Geniet nog van de laatste dagen&een hele goede terugreis!

    Groetjes, Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 811
Totaal aantal bezoekers 141011

Voorgaande reizen:

23 Juli 2020 - 05 September 2020

Fietstoer Helsinki, Estland, Letland

11 Maart 2018 - 15 April 2018

Zuid Afrika 2018

14 Mei 2017 - 16 Juni 2017

Fietstocht door Denemarken

13 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Italie (zonder Jaap)

03 September 2015 - 26 September 2015

Irene en Young naar Bologna, Italie

14 Mei 2015 - 17 Mei 2015

Breda Jazz met vrienden op de fiets

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

11 Januari 2015 - 07 Februari 2015

Jaap en Irene in Maleisie

15 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Molenpolder, Utrecht

22 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Zuid Afrika met Thea en Theo

24 November 2013 - 02 December 2013

Treinreis naar Frankfurt, Remscheid en Dinslaken

19 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Fietsen van Berlijn tot Hamburg

30 Maart 2012 - 14 April 2012

Fietsen in Oost Vlaanderen en Limburg

19 Mei 2011 - 28 Juni 2011

Fietsen in Zweden

Landen bezocht: