Dag 23 Mdloti Strand Dag - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dag 23 Mdloti Strand Dag - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dag 23 Mdloti Strand Dag

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Wij worden wakker met nevel/ bewoling maar tegen de tijd dat we op het strand zijn, bij de tidal pool is het heerlijk, bijna geen wind. Ik heb me goed ingesmeerd en moedig Jaap om hetzefde te doen.(doet hij mondjesmaat)

Als eerste gaan wij allemaal (behalve Jaap) drijven/poedelen/badderen-baantjes trekken is nu even niet handig- in het  kalme water van  een heerlijke temperatuur. Het gebied is groot en beschermd van de grote Indische oceaan zonder echt als babybadje aan te voelen. Er zijn verschillende rotspartijen dat de pool nogmaals diversiferen. Je kan heel lang inblijven zonder af te koelen. Ik denk aan mijn zwembril dat in het appartement ligt, stom, want onder mij zwemmen visjes..

Als Jaap en ik terug komen van een wandeling langs een partij rots poeltjes (tijdens deze wandeling heb ik een zeeslang gezien: zwart/wit ongeveer30cm lang, en zo ontzettend veel verschillende krabben,van groot tot klein, hoe die geruisloos zijdelingsbewegen, ongelofelijk Trouwens de landschap achter deze grote rotspartij is zeer maanlandschapachtig, met zo veel diverse kleuren begroeing op de rotsen wat ook onderwater zitten bij hoog tij. Het is hier prachtig) Enfin, als wij terugkomen dauwt Annemieke een snorkel in mijn handen en zegt 'This you must do' Bij Saskia idem ditto met de snorkel van Georges.Ik wist niet eens dat ze dat konden,of dat ze uberhaupt in bezit waren van snorkels. Elk familie heeft z'n geheimen. ..

Wij gaan met z'n 3 en het water in. Annemieke legt uit. Gewoon ademen is de clou, natuurlijk uitsluitend door je mond. Rustig drijven. Easy as pie. Superi is
dat, geweldig! Helemaal niet moelijk. En dat wij zo oud zijn geworden zonder dit te ontdekken! Wij snorkelen erop los en bekijken allerlei soorten visjes net zoals die op TV!

'sMiddags steekt de wind op, zoals altijd op  strand zoals mijn moeder zou zeggen. Wij maken een wandeling op zoek naar de lagoon maar die blijkt toch een beetje ver.

'sAvonds steekt Saskia de bbq aan: een mooi vuurtje, muziek erbij....

• 26 Maart 2014 - 19:52

Peter:

Het leven is goed.....

• 26 Maart 2014 - 21:17

Bon:

Hahahaha, GEWELDIG, die 'oude' zussen samen het snorkelen ontdekken;))