Zingst - Reisverslag uit Zingst, Duitsland van Irene Molen - WaarBenJij.nu Zingst - Reisverslag uit Zingst, Duitsland van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Zingst

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

09 Juni 2013 | Duitsland, Zingst

Het ontbijt is veel populairder als het avondeten. Er zijn 3 gezinnen met kleine kinderen dus vermaak tijdens het eten. Wij zien dat het  een ideaal manier is om vakantie te vieren met je gezin:: vol pension (lunch paketten worden ook uitgedeeld) voor een betaalbare prijs. Kinderen spelen onder elkaar., ouders maken een praatje naar behoefte.En het eten is heel goed, vooral het ontbijt. Zo veel verschilt het niet met het ontbijt in ons hotel in Hoppegarten ( dat voelt heel lang geleden, Hoppegarten, Berlijn onze eerste stop)Er zijn ook veel fietsers, trekkers ook, van alle leeftijden,  allemaal Duits.

Als je je gebruikte goed wegbrengt staan er afval emmers om de boel te scheiden, er staan emmers met sopjes zodat je je tafel kunt afdoen, Er is order!

Wij fietsen naar het oostlijk puntje van het schiereiland, samen met vele anderen.  Het is zondag, het is mooi weer en het is in om op Zingst te fietsen. Dat is mede te zien aan de fietspaden: brede geasfalteerde lanen.
Wij fietsen en wandelen heel relaxt  met regelmatig een stop om vogels te kijken op de Bodden : vooral veel zwanen, majestues, elegant. Wij genieten vooral als zij baltsen. Zo zie je koppels voor het leven beginnen. Maar, wij moeten wel op tijd zijn voor het eten.

'sAvonds maken wij een wandeling rondom een andere deel van Zingst, met vele mooie huizen, vakantiehuizen, tweede huizen van Duitsers. (dus verzin maar hoe hun dagelijkse woningen eruit zien.Wij komen nog een aantal fototentoonstellingen tegen, van oa orangutans (ook zo vreselijk bedreigd)
Thuis volgen wij een serie erover : het redden en opvang van orangutans in Kalimantan, Borneo.

Jaap's knie is nog altijd ok maar niet 100%, wij doen het rustig aan.'sOchtends, net uit bed zie hem het meest hobbelen, dan moet het nog op gang komen.

En frequent komt ter sprake ' Wat zijn wij bofkonten met het weer' ( en zowiezo om dit allemaal te mogen meemaken)

• 17 Juni 2013 - 11:07

Nicoline:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Volgens mijn hebben ze ook mooie stranden daar? Een dagje in het zand liggen is vast heeeel goed voor Jaaps knie ;-))!

• 17 Juni 2013 - 12:05

Margie:

Hoi Jaap en Irene. Wat een goeie verslagen. Ik krijg zin in Duitsland. Je gedicht is een noodkreet die vast door velen wordt gedeeld. Maar geniet nou maar van de mooie dingen.
    Hou het heel en tot de volgende keer maar weer. Fred en Margie

• 17 Juni 2013 - 13:20

Sas:

Sjoe, Irene, erg leuk de reis met jullie mee te maken.

• 17 Juni 2013 - 17:03

Theo En Thea:

Hallo Jaap en Irene,
    Wat fijn dat jullie je zo vermaken tijdens je fietsvakantie.Ben benieuwd naar alle verhalen;dat horen
    we wel op 7 juli! (wat voor schoenmaat heeft Jaap?)
    Wij zijn gisteren nog naar R'dam geweest;ma ligt met longontsteking en wondroos in het ziekenhuis.
    Ze was al goed opgeknapt en niet meer benauwd,waarschijnlijk mag ze vrijdag naar huis(21 juni).
    Maak je niet ongerust en geniet nog van de laatste vakantiedagen!!!
    Liefs Theo en Thea.

• 17 Juni 2013 - 19:46

Rendier:

Hoi Jaap en Irene, groeten van de tai ch'ers.
    Het leuke van reisverslagen is dat vooral de verschillen benoemd worden. Toch hebben we vaak meer gemeen, alleen wordt dat zo vanzelfsprekend gevonden!
    Veel plezier en tot de volgende keer.