Dinsdag , Wij bezoeken Maastricht centrum - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Irene Molen - WaarBenJij.nu Dinsdag , Wij bezoeken Maastricht centrum - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Irene Molen - WaarBenJij.nu

Dinsdag , Wij bezoeken Maastricht centrum

Door: Jaapenirene

Blijf op de hoogte en volg Irene

15 April 2012 | Nederland, Maastricht

Dinsdag 10 april

Vandaag bezoeken wij Maastricht. Wij lopen er na toe, 3 km. Veel van de huizen in Maastricht, in elk geval op deze wandeling, zijn wit geverfd, soms ook heel groot. In het centrum bezoeken wij eerst de St Jan's kerk. Jaap heeft geen zin in de lange klim de toren op. Het is bovendien koud en winderig , en soms nat. Hij koopt daar aanzichtkaarten, ik doe dat niet want ik ben mijn boekje adressen vergeten. De dames van het kiosk ( een is werkelijk enorm) maken een aanbeveling : de Onze Lieve Vrouwenkerk, en indaerdaad daar gaan wij dus ook naar toe: beeldschoon, en vrij populair. Je voelt de warmte van al de brandende kaarsen als je voor het altar even zit. Een kerk maakt ook een lekkere pauzeplek , zonder de picniic uiteraard.

Een andere pauzeplek wordt Bart's bakker. Ja, deze dag moeten wij het binnen vinden want het is geen lekker weer. De terrassen liggen er eenzaam bij. Wij lopen de brug over naar Ceramique. In dat complex ligt de bieb, waar ik wel kan internetten (d.w.z. De blog uploaden ) maar niet mijn mail ophalen. Deze vakantie ben ik niet achter een simkaart gegaan : de vakantie is zo kort... (maar de verhalen niet!) De bieb is prachtig, schitterend. Het is trouwens de oudste bieb in NL (niet het gebouw maar het concept bieb) Een bieb is als een Chinees, daar kan je altijd op terug vallen : WC, rustige zitplek..In dezelfde  gebouw vindt je een aantal tentoonstellingen: leuk. Het is tot 19h00 open, ook fijn. Wij doen wat boodschappen met oog op Inge's zolderkeuken en nemen de bus naar huis. Super!

En 'savonds in dat gezellige kamer, het regent en wij zitten droog met muziek.Jaap schrijft zijn aanzichtkaarten en ik de blog. Onze buurman skypt erop los en als het te laat en te luidruchtig wordt fluit Inge hem terug...

• 16 April 2012 - 07:01

Reinder:

Hoi Jaap en Irene, De Onze Lieve Vrouwe Kerk is indrukwekkend.
    Zijn jullie ook nog in de boekhandel van Selexys geweest die in een kerk is gevestigd? Is Vorig jaar gekozen tot de mooiste boekhandel ter wereld!

• 17 April 2012 - 07:56

Peter:

Geen enkele stad is echt leuk als het slecht weer is. Blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn.